Reparatie aanmelden

Reparatieverzoek aanmelden

Heb je van ons een QR-code ontvangen? Gebruik deze dan voor het doorgeven van jouw reparatieverzoek! Dit gaat heel makkelijk:

*Scan de QR-code met de camera van je smartphone;

*Geef aan op het scherm van je smartphone wat er stuk is;

*Vul contactgegevens in;

*Ontvang updates op je mobiel via Whatsapp;

Indien je geen QR-code hebt ontvangen of als er geen QR-code aanwezig is in de algemene ruimte van het gebouw, is het uiteraard mogelijk om een reparatieverzoek in te dienen via de website van jouw VvE. Daarnaast kun je tijdens kantooruren ook telefonisch contact opnemen met BeheerGoed door te bellen naar via: 010 333 38 33.

 

Het belangrijk dat u duidelijk aangeeft wat het gebrek is, waar het gebrek zich bevindt, en indien mogelijk, wat de oorzaak zou kunnen zijn.

 Dit zodat wij hiervoor gericht opdracht kunnen geven.

Als u bijvoorbeeld alleen ‘het lekt’ doorgeeft, weten wij niet wat precies het probleem is. Waar lekt het? Is het een waterleiding, het dak of bij een kozijn?

Vermeld ook altijd een telefoonnummer waarop wij u overdag kunnen bereiken. Zo kunnen wij of de firma die opdracht krijgt om het gebrek te verhelpen, u bellen voor meer informatie en/of het maken van een afspraak.

 

Calamiteiten melden

 In geval van een calamiteit, zoals bijvoorbeeld brand, stroomuitval of een ernstige lekkage kunt u 24 uur per dag bellen met: 010 333 38 33.

Reparaties alleen voor gemeenschappelijke ruimtes

 U kunt uitsluitend reparatieverzoeken indienen die betrekking hebben op de gemeenschappelijke zaken van de VvE. Reparaties aan uw privé-gedeelte handelt u zelf af. Wat gemeenschappelijk is en wat privé, ligt vast in het splitsingsreglement van uw VvE. Daarin is geregeld wie verantwoordelijk is voor de kosten. Twijfelt u? Neem gerust contact met ons op of kijk eens naar het document Onderhoud ABC voor VvE’s via de website van uw VvE .

 

Reparatiekosten en -werkzaamheden

Soms is het onduidelijk hoe schade aan de openbare ruimte is ontstaan. We weten dan niet of de VvE of een van de bewoners de kosten moet dragen. In dat geval regelen wij eerst de reparatie. Blijkt later dat een bewoner de schade veroorzaakte, dan betaalt hij alsnog de kosten van de reparatie. Stel u meldt een lekkage, maar weet niet waardoor dat komt. De VvE zorgt voor de reparatie. Als blijkt dat bijvoorbeeld lekkende kitnaden in uw douche de lekkage veroorzaakten, dan betaalt u alsnog de gemaakte kosten. Soms laat de VvE werkzaamheden uitvoeren, terwijl dat voor u onhandig of zelfs onwenselijk is. Toch bent u verplicht uw medewerking te verlenen. Als u dit niet doet, dan kan de VvE uw medewerking afdwingen via een gerechtelijke procedure. Alle kosten die daardoor ontstaan, betaalt u.